You are here

You are here

    Olete te kunagi kuulnud HUD-ist?

    HUD (Head-Up Display) ehk esiklaasinäidik arendati algselt välja sõjaväe jaoks. Sõjalennuki piloot sai HUD-ilt kriitilise tähtsusega teavet, näiteks eeldatava pommitamiskoha kohta. Hiljem hakati tehnoloogiat rakendama ka kommertslennukites. 1988. aastal hakkas General Motors juurutama HUD-i tehnoloogiat autotööstuses. BMW sai esimeseks Euroopa autotootjaks, mis HUD-i pakkus. See tehnoloogia võimaldab juhil vaadata juhtimisalast teavet pilku langetamata, vaadates otse ette.
     
    Näidikul ei kuvata aga kõike teavet. Tavaliselt kuvatakse kiirusmõõdikut, tahhomeetrit, pöördesignaale, navigatsioonisüsteemi ja mõnikord ka helinuppe. Samuti kuvatakse hoiatusnäidikuid, kui sõidukil mõni probleem tekkib. Projektor projitseerib kujutised spetsiaalse kattega tuuleklaasile (vt pilti). Juhi jaoks paistab see justkui oleks kujutis sõiduki ees õhus.
     
    HUD-i tehnoloogia on autotööstuses endiselt arengujärgus ja selle eesmärk on suurendada juhi turvalisust. Kujutage endale näiteks ette täisekraaniga HUD-i, millel on uudse kontseptsiooniga objektituvastusega GPS-navigatsioonisüsteem, mis tõstab koguni pimedas esile teid, sõiduradasid, huvipunkte ja loomi, mis teele sattuvad.
    Esiklaasinäidiku võimalus on olemas näiteks järgmistel mudelitel:
    BMW 5-s, 6-s ja 7-s seeria.

    • BMW X5 ja X6
    • Buick Park
    • Cadillac XLR
    • Chevrolet Corvette
    • Citroën C6
    • Rolls-Roys Ghost
    • Saab 9-5
    • Toyota Prius

     

    Klaas kahjustatud?

    Photo

    Võke ühendust, meie spetsialistid vastavad hea meelega teie küsimustele.

    Broneerige aeg.
    Meie kanname kõige eest hoolt!

    image